Sergei Nikolajeff junior oli ensimmäinen henkilö Suomessa, joka myi autoja merkittäviä määriä. Suurin osa ennen ensimmäistä maailmansotaa myydyistä autoista kulkeutui hänen kauttaan. Seuraavassa muutama mainos Nikolajeffin alkuajoilta.

Kuva 1. Richard-Brasier-merkkisillä autoilla voitettiin Gordon Bennett ajot vuosina 1904 ja 1905. Molemmilla kerroilla ajajana Léon Théry. Gordon-Bennett kestävyyskilpailuja ajettiin eri puolilla Eurooppaa vuosina 1900-1905. — Oldsmobile-autoja kerrotaan myydyn noin 40,000 autoa viimeisen neljän vuoden aikana. — Stoewer kuorma-autoja mainostettiin, mutta ei ole tiedossa myytiinkö niitä yhtään kappaletta. Myöhemmin Nikolajeff markkinoi ja sai myös kaupaksi Stoewerin henkilöautoja.
Digi – Hufvudstadsbladet 12.11.1905

Kuva 2. ’Light Star’ nimellä viitataan englantilaiseen Star-autoon. Star autoja valmistettiin vuosina 1898-1932. Mallista ’Light Star’ ei löydy tietoa mistään lähteestä. Tuohon aikaan Starin myydyin malli oli ’Little Star’, joka jäljitteli Panhard-autoa sekä muotoilullisesti että teknisesti.
Digi – Hufvudstadsbladet 02.12.1905

Kuva 3. Kuvassa 1-sylinterinen Northern Runabout. Northern-autoja valmistavan Northern Manufacturing Companyn perustivat yhdessä Charles King ja Jonathan Maxwell vuonna 1902. Kumpikin miehistä oli aikaisemmin työskennellyt Oldsmobilella. Ei siksi ihme, että Northern-auto muistutti ulkonäöltään paljon aikakautensa Oldsmobilea. Kumpikin miehistä perustaisi myöhemmin omaa nimeä kantavan automerkin. Näistä Maxwell osoittautui paljon suositummaksi ja siitä tuli myöhemmin osa Chrysler-konsernia.
Digi – Hufvudstadsbladet 08.05.1906

Kuva 4. Vuonna 1906 Ford-merkkinen auto lisättiin Nikolajeffin edustukseen. Kaksi vuotta myöhemmin Ford esittelisi mallin T.
Digi – Hufvudstadsbladet 28.02.1906

Kuva 5. Targa-Florio oli vuosittainen kestävyyskilpailu, joka ajettiin Sisilian vuoristossa. Vuoden 1907 Targa-Florion-maantiekilpailun voittoon ajoi Felice Nazzarro Fiat 28/40 HP-autolla.
Digi – Hufvudstadsbladet 30.04.1907
