Näin äkkiseltään ajatus Morgan-kolmipyörästä huristelemassa kaukana Itä-Karjalan hiekkateitä on hätkähdyttävä. Autosta löytynyt kantakortti kuitenkin vahvistaa, että tällainen näky on ollut todellisuutta 1930-luvulla. Pertti Kolarin rekisteriluettelo mainitsee myös saman V-1892 tunnuksella olevan Morgan-auton.
Suojärvi on entinen kunta, joka sijaitsi Raja-Karjalassa, Laatokan pohjoispuolen itäisessä nurkassa. Siellä Kaipaan kylällä asusteli eräs työmies nimeltään Aarne Kettunen. Kaipaa, joka tunnetaan myös nimillä Kaipaankylä tai Kaipainen, sijaitsi Suojärven rannalla pari kilometriä pohjoiseen pitäjän hallinnollisesta keskuksesta Suvilahdesta.
Suvilahdessa taas sijaitsi saha ja kartonkitehdas, jonka toiminta varsinaisesti käynnistyi kun rautatieyhteys saatiin Suojärvelle vuonna 1923. Sahan olivat perustaneet Sergei ja Jakob Belaieff ja sillä oli kansainvälinen nimi, the Wiborg Wood Company. Sahan yhteydessä oli kartonki- ja laatikkolautatehdas. Pertti Kolarin rekisteriluettelon mukaan kartonkitehdas omisti 30-luvulla ainakin Ford kuorma-auton ja Suomessa melko harvinaisen 1937 Pontiacin.
Sahatavaraa toimitettiin varsinkin Englantiin (1). Ehkä sieltä saatujen yhteyksien kautta on tullut vastaan tilaisuuksia edullisiin hankintoihin tai vaihtokauppoihin. Joka tapauksessa sahan omistukseen merkittiin vuosimallia 1932 oleva avomallinen 2-paikkainen Morgan. 10-hevosvoimainen kolmipyörä rekisteröitiin vuonna 1933 tunnuksin V-1892. Tuolloin ajomääräksi on ilmoitettu 1274 mailia, joka voisi viitata siihen, että auto tuotiin käytettynä ja mailimittarilla varustettuna. Vuoden 1937 katsastuksessa ajomääräksi ilmoitettiin 5241 mailia.
Henry Frederick Stanley Morganin perustama Morgan Motor Company tunnettiin pitkään kolmipyöräisistä, keveistä ajokeistaan. Tuotanto alkoi pienimuotoisena vuonna 1910. Pitkään tarjolla oli eri valmistajien V-2 -moottoreita. Etujarrut ja sähköstartti lisättiin vakiovarusteisiin vuonna 1927. 30-luvun alussa, laskeakseen auton hintaa, Morgan esitteli Fordin sivuventtiilinelosella varustetut 8- ja 10 -hevosvoimaiset mallit. Jälkimmäisessä oli 1172-kuutioinen moottori Fordin Y-mallista (Suomessa Junior).
Wiborg Wood Companyn työläisten asunnot sijaitsivat läheisessä Kaipaan kylässä. Jossain vaiheessa kolmipyörä laitettiin myyntiin ja sen omistus siirtyi Kaipaalla asuneelle Aarne Kettuselle, joka on mahdollisesti työskennellyt sahalla. Auto katsastettiin viimeisen kerran päiväyksellä 14.6.1939. Tähän katoavat jäljet auton myöhemmistä vaiheista. Kaikki tieto auton vaiheista otetaan mielellään vastaan.