Diana on roomalaisten mytologiassa kuun jumalatar. Tätä nimeä kantoi myös auto, jota valmisti yritys nimeltä Diana Motors Company vuosina 1925-1928. Tuona lyhyenä aikavälinä valmistettiin loistoautoja, jotka olivat muodoltaan kauniita. Merkki on paljolti unohdettu harvojen säilyneiden autojen vuoksi.
Emoyhtiönä toimi tunnettu tehdas Moon Motor Car Company, joka oli valmistanut autoja jo vuodesta 1905 lähtien. Suomessa maahantuojana toimi alkuvaiheessa Moottori Komppania Oy. Myöhemmin maahantuojaksi vaihtui maatalouskonekaupasta paremmin tunnettu P. Sidorow, kuten myös Moonin kohdalla.
Autoa markkinoitiin helppokäyttöiseksi ja sopivaksi erityisesti naisautoilijoille. Vaihteiden käyttö oli minimoitu tehokkaan 72-hevosvoimaisen Lycoming-kahdeksikon ansiosta. Mainoksissa kerrotaan, että suurimmalla vaihteella voitiin kiihdyttää nopeudesta 3 km/h aina huippunopeuteen 130 km/h asti. Suoran kahdeksikon yhteyteen oli kampiakselin päähän asennettu Lanchester -vaimennin, joka tasasi moottoristä syntyvää tärinää ja vääntöä.
Diana -autoista muistetaan yleensä se, että jäähdyttimen muoto on lähestulkoon kopio belgialaisesta Minerva-laatuautosta. Kieltämättä muoto on hyvin samanlainen. Ei ole tiedossa käytiinkö asiasta aikanaan mitään oikeustaistelua.
Vuoden 1928 autotilasto kertoo tuolloin autokannaksi 24 autoa. Harvoista maailmalla säilyneistä yksilöistä yksi onneksemme löytyy entisöitynä Etelä-Suomesta.